Tips conversie optimalisatie

Tips met betrekking tot conversie optimalisatie van uw website.
  • Design is belangrijk: Het design is belangrijk voor een goede (eerste) indruk. Gebruik passende kleuren, afbeeldingen die de boodschap versterken en voor een consequent gebruik van lettertypes en lettergrootte.
  • Foutloos en compleet: Let op een correct taalgebruik en vermeld de belangrijke gegevens. Taalfouten of het ontbreken van contactgegevens geven al gauw een slechte indruk op de bezoeker.
  • Stem boodschap af op doelgroep: Spreek uw bezoekers op de juiste wijze (vormgeving, tekst, afbeeldingen). Spreek ze aan op hun probleem of dillema, creëer herkenning en biedt ze een oplossing.
  • Communiceer uw belangrijke punten (USP's): Bezoekers kunnen eenvoudig meerdere website bezoeken, communiceer daarom duidelijk wat uw website, uw bedrijf bijzonder maakt. De boodschap moet zodanig gecommuniceerd worden dat de bezoeker deze direct kan lezen en begrijpen.
  • Doseer de boodschap: Bezoekers zijn in eerste instantie vluchtige lezers. Vang eerst hun aandacht voordat de hele boodschap uitgebreid gepresenteerd wordt.
  • Wees duidelijk in uw aabieding (propasitie): Maak in kort en krachtige bewoording duidelijk aan uw bezoekers wat u te bieden hebt. Gebruik bijvoorbeeld een slogan om uw producten en diensten in één keer duidelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan Carglass: "Carglass repareert, Carglass vervangt". Duidelijker kan het niet.
  • Doe een aanbod: Als u uw producten of diensten wilt verkopen dan moet u uw klanten over de streep trekken. U mag daar best moeite voor doen. Doe ze daarom een concreet aanbod waar ze eenvoudig ja op kunnen zeggen door erop te klikken.
  • Zorg voor een goede navigatie: Zorg ervoor dat bezoekers makkelijk hun weg op de website kunnen vinden en leidt ze naar dat wat ze vinden willen. Als het niet duidelijk is hoeft een bezoeker weinig moeite te doen om de website te verlaten.
  • Zet de bezoeker aan tot actie: Maak het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk om tot actie over te gaan, gebruik teksten die prikkelen en tot actie uitnodigen: "vraag hier uw gratis brochure aan!" of beter nog maak maak gebruik van knoppen, deze zijn immers om op te drukken, dat weet iedereen! 
 
WebXpress Academy organiseert regelmatig workshops waarin deelnemers informatie, tips en praktische ondersteuning krijgen over  diverse onderwerpen. 
  
alle webXpress Academy bijeenkomsten
Powered by webXpress