Tips Google Adwords

Tips met betrekking tot adverteren met Google Adwords
  • Niet overal de nummer 1 positie claimen
    Het is algemeen niet bekend, maar wel de realiteit. De eerste twee sponsored link posities zijn vaak bezet door de grootste spelers op uw vakgebied. Om hierin niet verzeild te geraken is het verstandiger om uw advertentie af te stemmen op een gemiddelde top 3 notering. Het verlies in volume wordt meer dan gemiddeld gecompenseerd in een betere CPC en ROI.
  • Doelgericht adverteren is ook slechte vertoningen uitsluiten
    Veel mensen vergeten het maar per campagne en per advertentiegroep kunnen we zoekwoorden uitsluiten. Het advertentiesysteem zal dan uw advertentie niet meer tonen.
    Veel gebruikte populaire woorden die voor de handel meestal niet zinvol zijn: forum, gratis, review en ervaring.
  • Maximaliseer uw aantal tekst-advertenties
    In elke advertentiegroep kan u een onbeperkt aantal advertenties / advertentieteksten toevoegen en wijzigen. De systemen zullen dan op basis van historie bepalen welke advertentie het beste werkt. Juist hierdoor kan het gebeuren dat uw klikratio extreem toeneemt en dus uw positie ook stijgt zonder meer per klik te hoeven te betalen.
  • Maximaliseer uw aantal zoekwoorden
    Juist omdat de advertentiesystemen werken met CPC modellen is het interessant om de zoekwoorden zo grootschalig mogelijk in te zetten. Hierbij moet u denken aan synoniemen, enkelvoud & meervoud, spelfouten maar ook toevoegingen. Met synoniemen moet u denken aan keywords als laptop t.o.v. notebook. Bij enkelvoud & meervoud moet u denken aan laptop & laptops. Bij toevoegingen moet u denken aan laptop kopen, aanschaffen, laptop te koop, laptopaanbieding en alle andere denkbare combinaties. Hierdoor hebt u de mogelijkheid en kans om uw kosten per bezoeker en dus kosten per conversie te verlagen. 
  • Test uw campagne
    Ben je klaar met je Adwords campagnes? Ga naar Google
    en test 1 zoekwoord per advertentiegroep die je hebt aangemaakt om te zien of de advertenties verschijnen, maar vergeet niet ze ook even een keer aan te klikken om te zien of je op de juiste locatie terecht komt. Controleer uw campagne per advertentie en kijk of het goed werkt…zo niet? Dan bent u er altijd nog op tijd bij.
  • Analyseer Adwords campagne grondiger
    Sinds kort biedt Google de mogelijkheid om een zoekopdracht rapport te genereren. Een zoekopdracht rapport kan u via het Rapportcentrum opvragen. Middels een zoekopdracht rapport krijgen we niet alleen inzage in onze advertentiezoekwoorden, maar juist in de woorden die men heeft gebruikt om een advertentie van onze campagne te zien te krijgen. 
  • Beperk campagnes tot uw eigen regio
    Adverteren via Google adwords biedt de mogelijkheid om uw vertoningen af te stemmen op uw verspreidingsgebied. Dit gebeurt voor het grootste gedeelte op basis van het IP-adres waarmee men over internet surft (tot aan 80% betrouwbaar). Dit geeft u de kans om niet te hoeven betalen voor bezoekers die uw winkel of bedrijf toch niet gaan bezoeken omdat de afstand te groot is. 
 


2Com2 Academy organiseert regelmatig workshops waarin deelnemers informatie, tips en praktische ondersteuning krijgen over  diverse onderwerpen.


Workshop Google Adwords (Groningen)


alle webXpress Academy bijeenkomsten

Powered by webXpress