Tips versturen nieuwsbrieven

7 tips met betrekking tot het versturen van nieuwsbrieven.
  • Een pakkende titel? Veel nieuwsbrieven krijgen als titel "Nieuwsbrief maart 2011", dit soort titels dagen de ontvanger niet erg uit om de nieuwsbrief te openen. Gebruik een uitdagende titel, bijvoorbeeld de titel van het hoofdonderwerp.
  • Kort en bondig: Lezers zitten niet te wachten op een nieuwsbrief waar ze veel moeten scrollen om alle onderwerpen te kunnen lezen. Hou het daarom kort en bondig! Gebruik links naar(uw) website(s) om uw ontvangers de mogelijkheid te bieden om verder te lezen of meer informatie te vinden.
  • Controleer uw tekst: Het klinkt overbodig, maar het is belangrijk om de teksten goed te controleren. Fouten werken averechts. Men let meer op de fout dan de inhoud en het geeft een slechte indruk. De lezer, uw potentiele klant denkt al gauw: zou het product of dienst wel foutloos worden geleverd?
  • Verstuur de nieuwsbrief op het juiste moment: Internet biedt de mogelijkheid om de nieuwsbrief op ieder moment te versturen, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Het is verstandig om goed over het moment van versturen na te denken. Zijn uw klanten zakelijke klanten, dan kunt u de nieuwsbrief beter niet op maandag of vrijdagmiddag versturen wegens drukte of het naderende weekend.
  • Teksten worden altijd getoond, afbeeldingen vaak alleen na toestemming: Vaak moet de ontvanger expliciet toestemming geven om de afbeeldingen te tonen. Teksten worden altijd getoond en zijn daarmee erg belangrijk.
  • Meten is weten! Net als in heel veel andere gevallen is meten heel belangrijk. Maak daarom slim gebruik van Google Analytics of andere meet programmas. Zo kunt u vaststellen op welke linkjes veel geklikt zijn en dus interessant was voor de ontvanger. Met deze kennis kunt u in een volgende nieuwsbrief uw voordeel doen.
  • Zelf doen of uitbesteden? U kunt uw nieuwsbrieven zelf samenstellen of versturen. U kunt dit ook uitbesteden, zodat uw nieuwsbrief nog beter ontvangen wordt.
 

WebXpress Academy organiseert regelmatig workshops waarin deelnemers informatie, tips en praktische ondersteuning krijgen over  diverse onderwerpen.

 

alle webXpress Academy bijeenkomsten
Powered by webXpress