Tips webXpress backoffice

Tips met betrekking tot inrichten en uitvoeren van de backoffice:

  • Datastructuur: Zorg voor een goede datastructuur, zodat u de prijs en productgegevens goed kunt administreren.
  • Serviceniveau: Denk na over uw serviceniveau: over bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid, maar ook de snelheid van afhandelen van e-mail.
  • Opslag: Zorg voor een logische opslag van producten en ruimte voor het inpakken en verzendklaar maken van orders.
  • Duidelijkheid: Wees voor u zelf en voor uw klant duidelijk wanneer u de orders verstuurd. Het versturen van orders voordat betaald is kan vervelende consequenties tot gevolg hebben.
  • Tijdstip verzenden: Overleg met de pakketverzender wat het beste tijdstip is om pakketjes aan te leveren.(op te halen)
  • Afhandeling retouren: Denk ook na over retouren, deze kunnen veel geld kosten. Wanneer laat u iets retour komen, wie betaald welke kosten.
  • Garantietermijn: Levert u producten met garantie? Wanneer geldt deze garantie, en voor hoe lang. Communiceer dit duidelijk naar uw klanten.

 

 

 

WebXpress Academy organiseert regelmatig workshops waarin deelnemers informatie, tips en praktische ondersteuning krijgen over  onderwerpen, zoals "webXpress BackOffice".

 

naar

bijeenkomst webXpress backoffice  (Groningen)

bijeenkomst webXpress backoffice (Emmen)

 

alle webXpress Academy bijeenkomsten

Powered by webXpress